Monday, January 5, 2009

Waterfront skyline

waterfrontskyline010309h
[View larger]

Saturday was not raining or snowing but it was really cold and windy. Still, thanks to my new fingerless gloves I was able to sketch this view of the waterfront skyline while the fam enjoyed a trip to the Aquarium with some visitors from out of town —I've already seen it so I passed in order to get a sketch done. After their visit, Michelle pointed out that they serve fish and chips at the Aquarium cafeteria. They do, really.

[ El sábado no lluvió ni nevó pero hizo de nuevo mucho frío y viento. De todos modos, gracias a mis nuevos guantes sin dedos pude hacer este apunte del perfil de la ciudad que da al Puget Sound. Mientras tanto, mi familia visitó el Acuario con unos amigos que han estado unos días por aquí —yo ya lo había visto así que me fui a dar una vuelta para dibujar. Después de la visita, Michelle comentó lo curioso que es que sirvan pescado con patatas en la cafetería del acuario. Y es cierto, os lo juro. ]

6 comments:

  1. As if I were there knowing the place!

    ReplyDelete
  2. A beautiful and very clear drawing, in a difficult situation of very different perspectives and very extended deep of field. Congrats!

    ReplyDelete
  3. bonito sketch! me recuerda mucho a una foto nocturna mía que tengo casi casi desde el mismo sitio. Cerca de ahí esta uno de mis sitios preferidos de todo el waterfront, uno enorme pier de madera que te permite alejarte un poco de la ciudad para coger perspectiva... de hecho ahora que lo pienso esta al lado del aquarium... feliz año por cierto!

    ReplyDelete
  4. je je je, y yo utilizo el mismo tipo de guantes sin dedos para disparar con la cámara!

    ReplyDelete
  5. LOL! Fish and chips, really! That IS a hoot! Love the sketch, and I'm glad the fingerless gloves work for you!

    ReplyDelete
  6. Although from different places, but this perception is consistent, which is relatively rare point!
    nike dunk

    ReplyDelete