Thursday, September 25, 2008

Leave the car-pool lanes alone

rainatbusstop092408m
More sketches done during my commute on my riding the bus Flickr set.

Tim Eyman is the political activist behind Initiative 985, which calls for opening car-pool and HOV lanes to the general public except during peak commuting times. My two cents on the issue: leave the HOV lanes alone.

Congestion on the freeways around here is constant throughout the day, not just at peak times. It's unfair to penalize transit users so single drivers can also clog these lanes where buses go. Don't let this initiative pass in November!

• More on this here at seattletimes.com.

[ Tim Eyman es el activista político detrás de la Iniciativa 985. Esta propuesta legislativa que se someterá a referendum en noviembre está a favor de eliminar durante las horas punta la restricción del carril de las autopistas reservado a vehículos con dos o más pasajeros. Mi opinión al respecto: Dejemos estos carriles en paz. ¶ Hay congestión en las autopistas a todas horas del día, no sólo en las horas punta. No es justo penalizar a los usuarios del transporte público para que los vehículos que llevan sólo al conductor atasquen también estos carriles por donde van los autobuses. Esperemos que esta ley no se apruebe en noviembre. ¶ • Más sobre este tema aquí en la web del Seattle Times. ]

No comments:

Post a Comment