...never stop tinkering...

Friday, June 6, 2008

Transportation conundrum

jeepinthecity053008me
———
More and more people are parking their gas guzzlers and jumping on the bus. I think gas was $4.25 a gallon around here today. The problem now is that buses are pretty crowded, they take longer because more people are getting on and off, and they also use more gas because they're hauling more weight. Metro Transit is actually considering raising the fares. Oh, what's a poor commuter to do! By the way, I've put a picture link to all my bus sketches on Flickr on the sidebar. Go there to see 146 spreads like this one: a year and a half of my commuter life in Seattle no less! And leave a comment on the set if you'd like. That'll make my day.
———
Cada vez más gente aparca el todo terreno y se sube al autobús. Creo que la gasolina iba hoy a $4.25 por galón por esta zona. Ahora el problema es que los autobuses van mucho más llenos, se tarda más en llegar con tanta gente bajando y subiendo y también gastan más gasolina porque llevan más peso. La agencia de transporte local de hecho está considerando subir el precio de los billetes. ¡Pobres usuarios del transporte público! No somos nadie. Por cierto, he puesto un enlance a mi galería de bus sketches en Flickr. Pincha aquí para ver otras 146 páginas dobles de mis moleskines: un año y medio de mi vida como transeúnte en Seattle nada más ni nada menos. Y haz algún comentario en el set si te apetece. Eso me alegrará el día.