Saturday, June 28, 2008

Moleskine exchange

francesmoley
———
France's moly arrived a while back and I got the chance to see her beautiful work up close. And not only that, I got to 'interact' with it —that's what the Moleskine exchange is about— adding my own marks. She had drawn an striking portrait of Israeli Prime Minister Ehud Olmert in her trademark pencil crosshatch style. I added the landscape in the background, a view from my living room in a recent late afternoon with a colorful sky outside. Now the moly is in Juj's hands, following its journey among the members of our Moly_x_12 group. I think my own moly is still in Italy with Miguel, having a good time I'm sure. I can't wait till it comes back full of art from my super talented peers. (View larger size.)
———
Recibí la libreta moleskine de France hace un tiempo y tuve la oportunidad de ver su maravilloso trabajo de cerca. Y no sólo eso, también tuve la suerte de mezclar mi dibujo con el suyo, porque de eso trata este intercambio de Moleskines. Ella había dibujado un retrato impresionante del primer ministro israelí Ehud Olmert a lápiz en su estilo característico. Yo añadí el paisaje de fondo, una vista desde mi sala de estar en una tarde reciente cuando el cielo reflejaba unos colores muy interesantes. La libreta ya está en manos de Juj, siguiendo su itinerario entre los participantes de nuestro grupo. Creo que mi moleskine está todavía en Italia con Miguel, pasándoselo bien imagino. Ya tengo ganas de que regrese pronto con las aportaciones de mis talentosos colegas. (Ver imagen ampliada).

5 comments:

  1. Wow. This is fantastic. Very interesting.

    ReplyDelete
  2. Hay mucha gente que me ve desde Madrid y me dice que le da envidia donde está mi casa, pero a juzgar por lo que tu ves desde tu sala de estar, no sé si soy yo quien te envidia a ti.

    ReplyDelete
  3. This is wonderfulm Gabi! You are such a creative group and I really enjoy seeing what you all come up with!
    Ronell

    ReplyDelete
  4. thanks for all the nice comments! i must say it was pretty intimidating to face France's moly and draw on it. i had quite a lot of moments of panic, like omg, this is horrible, but in the end i got the job done

    ReplyDelete
  5. Gabi, i love the big scan! How do you do it? Do you own a super-size scanner of sorts? This is great.

    ReplyDelete