Thursday, May 22, 2008

Mannequin dude gets a daily workout

clapper012401me
woodmanequin012301me
———
Back in 2001, when we lived in Palm Springs, I set myself to draw my wooden mannequin every day in a different pose. After the first one (above), Michelle started picking the poses and writing a title for each on a post-it note. If only I've had this blog back then as an outlet for these sketches I would have probably done more than 17. Still, it was a great exercise that brings back really good memories from my SoCal years. I'll post the rest eventually. (Pencil on Strathmore drawing paper, 8 x 9.5 inches).
———
En el 2001, cuando vivíamos en Palm Springs, me propuse dibujar mi maniquí de madera en una postura diferente cada día. Después de hacer el primero (arriba), Michelle empezó seleccionar las posiciones y me dejaba el título de cada una escrito en un post-it al lado del maniquí. Si hubiera tenido entonces un blog como éste para mostrar estos apuntes tal vez hubiera hecho más de 17 en total. En cualquier caso, fue un ejercicio muy bueno y los dibujos me traen muy buenos recuerdos de los años que pasé en el sur de California. De tanto en tanto ya iré poniendo el resto de la serie. (Lápiz en papel de dibujo Strathmore, 20.3 x 24.1 cm)

1 comment: