Tuesday, May 27, 2008

Himalayan blackberries

backofthehouse052608hi
———
I had not picked up my watercolor moleskine since I did these sketches at the zoo last month. So it was about time for another panoramic-shape drawing. This is the view from the back of our house. We have a very narrow backyard and beyond our property limit there is a nice 'native growth protection area' with Himalayan blackberry bushes and other interesting vegetation that only Michelle knows what it's called. (Niji waterbrush, black ink and gouache. View a larger size here in my Flickr pool.)
———
No había dibujado en mi moleskine de papel de acuarela desde que hice estos apuntes en el zoo el mes pasado. Así que ya tocaba hacer un dibujo en formato panorámico. Esta es la vista desde la parte de atrás de nuestra casa. Nuestro jardín no es muy ancho y más allá del límite de la propiedad hay una 'zona de vegetación protegida' con zarzas del Himalaya y otra flora interesante de la que Michelle sabe los nombres pero yo no tengo ni idea. (Niji waterbrush, tinta negra y gouache. Puedes ver la imagen más grande aquí en mi galería de Flick.)

3 comments:

  1. 4ojos2:58 PM

    la verdad es que los moleskines de acuarela molarían más sin esos agujeracos que les ponen ¿has probado la versión más grande?. Los que tengo yo no tienen agujeros

    ReplyDelete
  2. I have been enjoying using my Niji waterbrush with the diluted ink in it. I will have to try doing one with a touch of gouache. This is a great little scene.

    ReplyDelete
  3. es verdad, a estos molys para acuarela pequeños les sobra esa perforación tan bestia. también tengo uno de los grandes pero no lo utilizo tanto porque tardo más en llenar las páginas!

    marta, i'm glad you're enjoying these brushes, they're great, aren't they?

    ReplyDelete