Tuesday, February 19, 2008

Plein air at Whidbey Island



Sunday was a beautiful sunny day —about time!— and we took a day trip to Deception Pass, a strait that separates Whidbey Island from Fidalgo Island and also gives name to a state park with beautiful beaches and views of the Strait of Juan de Fuca. This time I carried brush and paints with me and did some true sketching plein air, doing color on site as oppose to just drawing the line and coloring later at home. I wish I had longer pockets of time on a daily basis to sketch like that, line and color on location. This was my third trip to Whidbey Island. We went once before to Langley and these are the sketches I did then.
El domingo hizo un día de sol magnífico —¡ya tocaba!— y fuimos a pasarlo a Deception Pass, un estrecho que separa la isla de Whidbey de la isla de Fidalgo y también da nombre a un parque estatal con preciosas playas y vistas del estrecho de Juan de Fuca. Esta vez me llevé el pincel y las pinturas para pintar al aire libre, coloreando mis apuntes in situ en lugar de hacer sólo los dibujos y colorearlos después en casa. Ya me gustaría disponer a menudo de más tiempo para utilizar ese método cuando dibujo, haciendo tanto la línea como el color en el lugar escogido. Esta fue mi tercera escapada a Whidbey Island. En una visita anterior estuvimos en Langley, donde hice estos apuntes.

2 comments:

  1. This is so great!I especially like the bottom one. The rocks and water. Great composition.

    ReplyDelete
  2. thanks Genine, i also like that one better, i'm always cropping the scene in front of me in my head before I draw and I like how the composition turned out here

    ReplyDelete