Saturday, February 2, 2008

Lost elephant



©The Seattle Times
After yesterday's post with Obama I remembered this illustration I did last year. The article dealt with the republican strategy to regain control of the House of Representatives, which they had just lost to the democrats for the first time in twelve years in the November '06 elections. The republican elephant trying to find its way to the Capitol was the best idea I could come up with. When I look at it now it makes me think about this year's presidential election, and how much I don't want to see another elephant get into the White House.
Después del post de ayer con Obama me he acordado de esta ilustración que hice el año pasado. El artículo trataba de la estrategia del partido republicano para retomar el control del congreso, que acababan de perder ante los demócratas por primera vez en doce años en las elecciones de noviembre del 2006. La mejor idea que se me ocurrió fue mostrar el elefante republicano intentando encontrar el camino para llegar al Capitolio. Al ver de nuevo la imagen y con las elecciones presidenciales de este año a la vuelta de la esquina esto es lo que se me pasa por la cabeza: no tengo ningunas ganas de ver a otro elefante en la Casa Blanca.

1 comment:

  1. Elephants in white houses do seem to wreak a LOT of havoc. Love the spiky dark lines against the bold color.

    ReplyDelete