Tuesday, December 4, 2007

Conscientious public



©The Seattle Times
It took me a while to come up with a concept that would come close to address the point of this article. The author blames the media for not focusing enough on serious issues like the war in Iraq and instead feeding the masses with celebrity news. I'm always afraid of being too literal with this type of illustrations instead of estimulating the reader's brain. Your brain!
Me costó bastante encontrar un concepto que sirviera para ilustrar este artículo. El autor culpa a los medios de comunicación por no tratar más a fondo temas de importancia como la guerra en Iraq y en lugar de eso volcarse en noticias sensacionalistas sobre la vida de los famosos. Siempre temo ser demasiado literal en este tipo de ilustraciones y no apelar a la inteligencia del lector. ¡Tu inteligencia!

5 comments:

  1. Oh gosh, my brain should get stimulated? This is great Gabi and it's had your desired effect on me! But maybe, just perhaps, it was the first cup of java that got my brain goin? hummmm

    ReplyDelete
  2. Excellent! I love this eda, and the way you carried it out.

    ReplyDelete
  3. oops, that was idea - I really should reread before hitting that button!

    ReplyDelete
  4. a wonderful concept, perfectly executed, love the style!

    ReplyDelete
  5. Muy bien traído, que diría un castizo. Me he visto alguna vez haciendo ilustraciones de este típo y sé que no es lo mismo que coger el bloc y dibujar del natural (o "escuchando" la tele como hago yo). Chapeau!

    ReplyDelete