Sunday, November 18, 2007

People I know: Mark


I met Mark in 1994, when we both worked at the same newspaper in Reno, Nevada. I was 24 then, he was 29. A year later he moved to San Diego. Two years later I moved back to Spain. But I returned to the U.S. in 1998 after getting a job he recommended me for at a paper in Palm Springs, Calif. And after all these years, here I am in Seattle working with Mark again. His desk in the newsroom's art department is actually next to mine, just like back in 1994. I'm lucky to know him. He is a gifted artist I continue to learn from every day. And, more importantly, he's a friend. He was happy to pose for me on Friday when I did this 10 minutes sketch. As every Friday, he was wearing a Hawaiian shirt, because that's what you're supposed to wear on casual Fridays and I keep forgetting.
Conocí a Mark en 1994, cuando los dos trabajábamos en el mismo periódico en Reno, Nevada. Yo tenía 24 años, él 29. Un año después él se mudó a San Diego. Dos años después yo volví a España. Pero regresé a Estados Unidos en 1998 tras conseguir un trabajo en Palm Springs, California, para el que Mark me recomendó. Y después de todos estos años aquí estoy en Seattle trabajando de nuevo con Mark. De hecho, su mesa en el departamento de arte de la redacción está al lado de la mía, igual que en 1994. Soy afortunado de conocerle. Mark es un artista de cuyo talento sigo aprendiendo cada día. Y, sobre todo, es un amigo. El viernes no le importó en absoluto posar por diez minutos para que le hiciera este rápido retrato. Y como era viernes llevaba una camisa hawaiana, porque eso es lo que toca llevar todos los casual Fridays y a mí siempre se me olvida.

No comments:

Post a Comment