Thursday, October 25, 2007

T for Tagged


I got tagged a while back by Martín and recently by Felicity and have finally decided to join in the fun. Here are the Seven Things You Always Wanted To Know About Gabi Campanario:

1. When I play Trivia Pursuit I always go for the geography questions. I do good at those. What's the capital of Mongolia?

2. I've been having the same breakfast for more than three years: a bagel with cream cheese, strawberry jam and two slices of ham on top.

3. When I was in high school I once put together the Rubik's cube in 1 minute and 7 seconds.

4. When I was doing my military service in 1991 —there was still a mandatory draft in Spain— I got arrested for forgetting my rifle out in the field.

5. Like Miguel, who was also tagged by Fiz, I also quit smoking cold turkey. It was in November 2002, right before turning 33. One of the best things I've ever done.

6. I volunteered at a crisis hotline for about a year. Because it had just started very few people called and I mostly sat by the phone waiting for someone to ring. (You can see the phone on the sketch above.)

7. I started shaving with my left hand about a year ago and have gotten really good at it. It gives my 'good' hand a break.


Un par de blogueros artistas, Martín y Felicity, me han 'marcado' para que cuente siete cosas curiosas sobre mí. Finalmente me he decidido a participar así que aquí van Siete Cosas Que Siempre Quisiste Saber Sobre Gabi Campanario:

1. Cuando juego a Trivia Pursuit siempre intento escoger las preguntas de geografía. Esas se me dan bien. ¿Cuál es la capital de Mongolia?

2. Llevo más tres años desayunando lo mismo: Bagel con queso fundido, mermelada de fresa y dos rodajas de jamón dulce encima.

3. Cuando iba al instituto una vez hice el cubo de Rubik en un minuto y siete segundos.

4. En la mili me arrestaron una vez por olvidarme del cetme en el campo de maniobras.

5. Como Miguel, también soy ex-fumador. Lo dejé en Noviembre del 2002, justo antes de cumplir 33 años.

6. Fui voluntario en un teléfono de la esperanza durante un año o así. Como el servicio acababa de empezar casi nunca llamaba nadie y la mayor parte del tiempo la pasaba esperando a que sonara. (Es el teléfono del sketch de arriba).

7. Llevo casi un año afeitándome con la mano izquierda y ya lo hago perfectamente. Así le doy un descanso a mi mano buena, que es la derecha.

7 comments:

  1. No quiese poner nada de la mili en mis tags, pero el 23-F tenía el día libre y fui acuartelado urgentemente. Me pasé la noche pensando que la cosa me había pillado en el lugar equivocado y preguntándome si iba a tener huevos o no para desertar si la cosa iba adelante.

    ReplyDelete
  2. 1. Ulanbátar :-)

    ReplyDelete
  3. Now that's a wonderful solution - if everybody could forget their rifles in the field and get arrested, we wouldn't have any wars! Funny one!
    Ronell

    ReplyDelete
  4. Really interesting answers - and I agree with Ronell! I like the geography questions best too!

    ReplyDelete
  5. long, fluid lines. i am really enamored with your sketches. i hope to do that one day when i can travel alone:)

    ReplyDelete
  6. love the sketch and enjoyed reading about YOU! your breakfast sounds a little bit yuk to me though!

    ReplyDelete
  7. Love reading more about you. I can't quite understand your breakfast, but hey, I'd at least have to give it a try!

    ReplyDelete