Sunday, October 7, 2007

S for Snake



It's been more than two months since I posted the last letter of this Spanish-English visual alphabet that I started back in March. I just have a few more letters to go and hope to finish it by the end of the year. The whole project started because I want my kids to learn Spanish, my mother tongue. I actually only talk to them in Spanish, but they answer me back in English. So perhaps this will help them a little bit as they learn to read — they do enjoy watching the videos at least. I could have drawn more words but I decided to go with just a few that start with the same letter in both languages. I'd also like shop it around as a book to some publishers, but that's probably a little more down the road. By the way, I obviously don't draw as fast as you see here. The videos are sped up so they only take about one minute to watch. In real time, the drawings are done in about 5 to 6 minutes.
Hace más de dos meses desde que hice la última letra de este diccionario visual Español-Inglés que empecé en Marzo. Sólo me quedan unas cuantas letras y espero acabarlo antes de que termine el año. Empecé este proyecto porque quiero que mis hijos aprendan castellano, mi lengua materna. De hecho yo sólo les hablo en castellano, pero ellos me responden en inglés. Tal vez este diccionario les ayude un poquito cuando empiecen a aprender a leer — de momento les encanta ver los videos. Podría haber dibujado más palabras pero decidí hacer sólo unas pocas que empiezan por la misma letra en los dos idiomas. También me gustaría ofrecerlo como libro a algunas editoriales, pero creo que eso será más adelante. Por cierto, está claro que yo no dibujo tan rápido como véis aquí. Los videos están en cámara rápida para que sólo duren un minuto más o menos. En tiempo real tardo unos cinco a seis minutos en hacer cada página.

2 comments:

  1. Yo soy tu 'fan' numero uno a motivo de tus dibujos del abecedario. Los estaba extranando! El martes partimos a europa y llevo conmigo tus lista de 'top 10' com deseos de verlos todos!!! Gracias mi amigo!! I might get wireless wifi so I might be able to post some pictures...ciao..

    ReplyDelete
  2. Divertente! Bella idea.

    ReplyDelete