Thursday, July 19, 2007

Developing a method






I've been trying to develop a method when I do these sketches. The first five minutes of my bus ride most of the seats are still pretty empty, so I draw the furniture first. Then, when most people get on at the next stop, I draw the lucky ones who sat on those spots. The result is a messier drawing (spreads 1, 2 and 4), with lines running through people, but it can turn out to be more accurate. It also helps me think in terms of volume as oppose to contours. As for my favorite urban character on the bus this week it's got to be the kid with the green t-shirt that said "Humble, but still the best." I couldn't draw the entire slogan because I ran out of room but it's pretty easy to remember!
Estoy intentando encontrar el mejor método de realizar estos apuntes en mis trayectos en bus. Los primeros cinco minutos del recorrido la mayoría del autobús va aún vacío, así que dibujos sólo los asientos. Después, cuando se sube la mayoría de la gente, dibujo a los afortunados que se sientan en esos lugares. El resultado es un dibujo menos claro (dobles 1, 2 y 4), con líneas en medio de las personas, pero puede salir con mejores proporciones. Además, este sistema me ayuda a pensar más en términos de volumen y no de contornos. En cuanto a mi personaje urbano favorito de esta semana sin duda se trata del chaval con una camiseta verde que ponía: "Humilde, pero todavía el mejor". No pude dibujar el eslogan entero porque no me cabía pero es muy fácil de recordar!

2 comments:

  1. Gabi, as always I am just in awe of your people and bus sketches and building sketches - all your cityscenes. I like your idea of first doing the seats and placing the people on them afterwards and I actually do like the lines running through it all. I too, like your "humble" boy, as well as the girl wiht the ponytail and sunglasses, bottom right...
    Ronell

    ReplyDelete
  2. Hola Gaby. Sólo una pregunta: Cuál es la reacción de la gente cuando se dan cuenta que les estás dibujando?? Siempre me hago la misma pregunta cuando veo tus dibujos del autobús o del... gimnasio!?

    ReplyDelete