Monday, June 18, 2007

Road to infinity



©The Seattle Times
For this past Sunday's editorial article about traffic in Seattle, I went with a sketchbook style. Playing off the headline, the concept with a construction sign and a road resembling the math symbol for infinitum seemed appropriate. It's like saying... beware drivers, there's no end to the traffic nightmares in this city.
Para el artículo de opinión dominical de esta semana me decidí por un estilo de sketchbook. Gracias al titular, la idea de la señal de tráfico con una carretera en forma del símbolo matemático de infinito me pareció apropiada. Es como si la señal advertiera a los conductores: Cuidado, el caos de circulación en esta ciudad no se acabará nunca.

3 comments:

  1. Jo-der, cómo me gusta! (Lo has coloreado cono photoshop?). Me encanta la combinación de colores sin saturar pero todos muy separados.
    Ayer estaba viendo un episodio de Grey's Anatomy y me acordaba de ti, me preguntaba cómo será vivir tan lejos, yo sólo me he ido 1800 km de Madrid.
    Un abrazo
    Miguel

    ReplyDelete
  2. That's wonderful! My town could use a few of those signs...

    ReplyDelete
  3. Oh, that's brilliant! I've driven in Seattle recently, so I know exactly what you mean. I love your newspaper illustrations, Gabi.

    ReplyDelete