Sunday, May 27, 2007

Spain sketches (II)




My dad had just been plowing with his tractor before I sketched the olive trees and the castle. Above is my mom holding the TV remote while watching TV. When I showed her the sketch, she said: "My nose doesn't point downward like that." And she was right! The third spread are interesting things inside and outside the house. The old weight is my favorite.
Mi padre acababa de arar la tierra antes de que hiciera el dibujo de los olivos y el castillo. Arriba está mi madre con el mando de la tele. Cuando le enseñe el dibujo dijo: "Pero mi nariz no apunta hacia abajo como tu la has hecho." Y tenía razón. La tercera página doble son objetos interesantes que hay dentro y fuera de la casa. El peso es mi favorito.

3 comments:

  1. Fantastico Gabi! En 4 meses voy de viaje a Europa con 4 dias en Barcelona. Tus dibujos me alborotan!

    ReplyDelete
  2. Great drawings of the good "things" in life...family, olive trees,loose items that create a home...
    ronell

    ReplyDelete
  3. Great sketches!!! I like the added color, too. Inspiring!!

    ReplyDelete